Titolo Rivista MERCATI & COMPETITIVITÀ
Autori/Curatori Ilenia Confente, Ivan Russo
Anno di pubblicazione 2018 Fascicolo 2018/4
Lingua Inglese Numero pagine 22 P. 87-108 Dimensione file 490 KB
DOI 10.3280/MC2018-004006
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più
clicca qui
Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.
Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit. Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF
FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche
This study applies the QCA method to the context of the word-of-mouth (WOM) generation process and related motivations. The purpose is to investigate the behaviour of Generation Y in the online context, particularly regarding the activity of WOM about travel/hotels and hospitality experiences. A survey was completed by respondents with questions related to the main reasons for posting comments about travel experiences, summarised into five main motivations. Our main contribution is to provide an application of QCA and its relevance in the social media context. Results reveal that different ‘recipes’ of antecedents lead to share the tourism experience in the online context, deriving from a combination of the presence or the absence of these motivations to generate WOM.
Keywords:Qualitative Comparative Analysis, word of mouth, online, motivations, qualitative methods, sender’s perspective.
Ilenia Confente, Ivan Russo, Qualitative Comparative Analysis (QCA): A useful methodological tool for research in the social sciences. An example from the online word-of-mouth context in "MERCATI & COMPETITIVITÀ" 4/2018, pp 87-108, DOI: 10.3280/MC2018-004006