Titolo Rivista MERCATI & COMPETITIVITÀ
Autori/Curatori Francesca Ceruti, Alice Mazzucchelli, Angelo Di Gregorio
Anno di pubblicazione 2016 Fascicolo 2016/4
Lingua Inglese Numero pagine 21 P. 153-173 Dimensione file 136 KB
DOI 10.3280/MC2016-004009
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più
clicca qui
Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.
Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit. Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF
FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche
E-commerce has rapidly evolved in the last decade. Using Web 2.0 and online social media, many e-tailers are transforming the ways in which they are building relationships with customers. In this environment, social commerce has the potential to significantly enhance the firm competitive advantage by having a positive impact especially on customer relationships and on revenue growth. With the emerging popularity and rapid growth of social commerce, our research aims to exploring, from a managerial perspective, the emerging strategies of stailers compared to e-tailers in Italy, pointing out their key design features and their different approaches in this changing environment. The study was carried out through in-depth interviews with digital and e-commerce managers. The results show that in Italy s-commerce is not so widespread. Furthermore, the few s-tailers are trying to interact and assist consumers in their buying behavior through social activities and the so called Web 2.0 applications.
Keywords:E-commerce, social commerce, Italy, design features, qualitative research, business strategy
Francesca Ceruti, Alice Mazzucchelli, Angelo Di Gregorio, E-commerce or s-commerce? A managerial perspective on website design features in "MERCATI & COMPETITIVITÀ" 4/2016, pp 153-173, DOI: 10.3280/MC2016-004009