Titolo Rivista EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES
Autori/Curatori Elisabetta Grieco
Anno di pubblicazione 2015 Fascicolo 2014/1
Lingua Italiano Numero pagine 18 P. 64-81 Dimensione file 95 KB
DOI 10.3280/ERP2014-001004
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più
clicca qui
Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.
Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit. Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF
FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche
The topic of the present contribution is a study of the special needs teacher in the high school. The aim of the study is to investigate the elements which concur in shaping the professional profile of the special needs teacher, the connections between these factors and the ways in which they are expressed in professional practice. In particular, some questions have guided the study: what is the professional epistemology (in terms of knowledge and competences) of the special needs teacher in the context of the high school? What are his/her practices? What elements and/or subjects of the school system influence his/her role and practice? What are his/her needs in terms of professional training and development? The study, the outcomes of which are discussed in the essay, has been organized into two phases: the ‘macro’ phase, which has had an explorative character, and the ‘micro’ phase, which has had a hermeneuticinterpretative character.;
Elisabetta Grieco, L’insegnante di sostegno nel contesto della scuola secondaria di II grado: profilo e competenze. Una ricerca sul campo in "EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES" 1/2014, pp 64-81, DOI: 10.3280/ERP2014-001004