Titolo Rivista SOCIOLOGIA E POLITICHE SOCIALI
Autori/Curatori Carla Facchini, Chiara Respi
Anno di pubblicazione 2016 Fascicolo 2016/3
Lingua Italiano Numero pagine 14 P. 161-174 Dimensione file 234 KB
DOI 10.3280/SP2016-003010
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più
clicca qui
Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.
Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit. Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF
FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche
In recent years strong changes have occurred both in the socialpolicies and in people’s demand for support. As a consequence, all theoperators and, in particular, social workers, for their central role in theservice system, need a more adequate education. The objective of thisarticle is to analyze the social workers’ judgments about the educationreceived, looking at the results of a national survey conducted in 2013-14on graduates from 2006 to 2012. In particular, the research studies theevaluation of the training program in different areas: social and legalchanges, psychological dynamics, social research methodology,methodology and techniques of social work, internships and specificdisciplines of social work. The data show, first of all, substantially positiveratings for all proposed disciplinary axes, although with very articulated anddifferentiated evaluations; at the same time, the judgments become a bit lesspositive for those graduates who work as social workers: this evidence givesthe opportunity to reflect on the current training program.
Parole chiave:Social Workers; University; Evaluation of Education; ProfessionalSkills; BA Graduates.
Carla Facchini, Chiara Respi, Le valutazioni del percorso formativo dei neolaureati in servizio sociale in "SOCIOLOGIA E POLITICHE SOCIALI" 3/2016, pp 161-174, DOI: 10.3280/SP2016-003010