Titolo Rivista SALUTE E SOCIETÀ
Autori/Curatori Cecilia de Baggis, Giorgio Eduardo Montanari, Elisa Granocchia, Francesca Tardioli, Susanna Pallini
Anno di pubblicazione 2021 Fascicolo 2021/2
Lingua Italiano Numero pagine 17 P. 184-200 Dimensione file 335 KB
DOI 10.3280/SES2021-002013
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più
clicca qui
Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.
Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit. Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF
FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche
Over the years, the Order of Social workers of Umbria put particular effort into the under-standing of the educational needs of its members. Currently, it is performing some initiatives that were based on the study carried out ten years ago, which involved 255 social workers in the region (45% of the members), 67% of whom working in the public realm. The most requested educational needs regard the methodological-professional and the legal-administrative area, and the less mentioned one concerns the management realm. Hence, it has been pointed out the necessity of an of high-quality training, that should also be well-promoted, free, and carried out during working hours. The training should also be focused on specific fields and it should involve the institutions since the planning stage. The training process and its contents should be coherent with the expectations; It should have an ongoing recognition that considers the training needs. Results also highlight that precarious social workers can hardly attend lifelong learning programs. Results could be useful for all the Orders of Social Assistants for developing lifelong learning programs meeting the expectations of their mem-bers.
Parole chiave:Assistente sociale; formazione continua; bisogni formativi; progettazione; Ordi-ne Professionale; studio empirico.
Cecilia de Baggis, Giorgio Eduardo Montanari, Elisa Granocchia, Francesca Tardioli, Susanna Pallini, Per una formazione disegnata sui bisogni professionali degli assistenti sociali. Esiti attuali dell’indagine condotta dall’Ordine della regione umbra in "SALUTE E SOCIETÀ" 2/2021, pp 184-200, DOI: 10.3280/SES2021-002013