Titolo Rivista CADMO
Autori/Curatori Valeria Damiani
Anno di pubblicazione 2016 Fascicolo 2016/1
Lingua Italiano Numero pagine 24 P. 71-94 Dimensione file 210 KB
DOI 10.3280/CAD2016-001009
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più
clicca qui
Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.
Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit. Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF
FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche
Global Citizenship Education (Gce) aims at developing students’ awareness on global issues and engagement in actions for change at local and global level. Its introduction into classroom practice raises some questions on the knowledge and skills necessary to reach Gce goals in teaching and learning contexts. This article aims at analyzing students’ understanding of global issues, tackled during a learning unit devoted to Gce, through the analysis of three different types of written compositions. After highlighting some critical elements in students’ writing, the study stresses the difficulty in finding evidences of their learning through written tasks. Finally, the article shows the implications in applying the general theoretical models for Gce in a teaching and learning perspective, stressing the need to enhance students’ knowledge and skills for understanding of and writing about complex issues related to contemporary world.;
Keywords:Global citizenship education, writing, writing assessment, learning unit.
Valeria Damiani, Scrittura ed educazione alla cittadinanza globale in "CADMO" 1/2016, pp 71-94, DOI: 10.3280/CAD2016-001009