Titolo Rivista PASSATO E PRESENTE
Autori/Curatori Monica Galfré
Anno di pubblicazione 2024 Fascicolo 2024/123
Lingua Italiano Numero pagine 18 P. 27-44 Dimensione file 185 KB
DOI 10.3280/PASS2024-123004
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più
clicca qui
FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche
The article shifts the focus to the planet of youth, the most neglected aspect of the history teaching debate. The scandalised tones about the alleged cultural involution of the younger generations arise from the inability to see who one has in front of one’s eyes except through the lens of the past; and from the conviction that one can regulate complex processes such as education from above, without taking note of how the power of the school has been reduced within ever-changing societies, where the digital revolution affects the forma mentis. By a sort of paradox, the problems of teaching history do not seem to inhabit history.
Parole chiave:giovani, scuola, insegnamento della storia, Italia
Monica Galfré, Quale storia per quali giovani in "PASSATO E PRESENTE" 123/2024, pp 27-44, DOI: 10.3280/PASS2024-123004