Titolo Rivista RIVISTA DI STUDI SULLA SOSTENIBILITA'
Autori/Curatori Nicola Marinelli, Maria Cipollaro, Safwat H. Shakir Hanna, Carlotta Innocenti, Sara Fabbrizzi
Anno di pubblicazione 2021 Fascicolo 2021/1
Lingua Inglese Numero pagine 17 P. 93-109 Dimensione file 258 KB
DOI 10.3280/RISS2021-001006
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più
clicca qui
Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.
Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit. Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF
FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche
The study aims at exploring the consumer perception of products containing palm oil, considering the impact on choices by the recent media campaign on the sub-ject. The exploratory analysis is focused on Millennials and uses the semantic dif-ferential methodology. The data are processed using a Multiple Factor Analysis. Moreover, homogeneous clusters of consumers are obtained by using hierarchical clustering on principal components. The results show that the sample is divided in three clusters: the first pays a lot of attention towards the absence of palm oil in food products, considering this aspect as a sign of a healthier product, more natu-ral and with a higher quality; the second shows a higher environmental sensibility; the third does not pay any attention to the absence of palm oil in food products, and considers the issue of its absence as a trend, a sort of status symbol and some-thing that negatively impacts the taste of certain foods.
Keywords:palm oil, sustainability, consumer, semantic differential, multiple fac-tor analysis, hierarchical clustering on principal components.
Nicola Marinelli, Maria Cipollaro, Safwat H. Shakir Hanna, Carlotta Innocenti, Sara Fabbrizzi, The perception of palm oil by Millennials: A semantic differential approach in "RIVISTA DI STUDI SULLA SOSTENIBILITA'" 1/2021, pp 93-109, DOI: 10.3280/RISS2021-001006