Patrimonio inclusivo: hacia un índice para la evaluación de la inclusión educativa al patrimonio

Titolo Rivista CADMO
Autori/Curatori Olaia Fontal Merillas, Sofía Marín-Cepeda
Anno di pubblicazione 2018 Fascicolo 2018/1
Lingua Italiano Numero pagine 18 P. 7-24 Dimensione file 216 KB
DOI 10.3280/CAD2018-001003
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più clicca qui

Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.

Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit. Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF

Anteprima articolo

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche

Heritage education is consolidated in Spain through the Spanish Heritage Education Observatory (SHEO) and the National Education and Heritage Plan (NEHP). Other countries have stable index to evaluate and improve inclusive education. In our country, we do not have any instrument to measure and evaluate inclusive heritage education practices. The present study is aimed at analyzing and evaluating heritage education programs of the SHEO to define quality standards that determine the success of the inclusion to heritage. We apply the sequential SHEO method in the framework of a mixed method, focused on the evaluation and statistical-descriptive analysis of programs, to detect the success standards that determine the minimum and maximum points towards the improvement, on which build an evaluation tool to measure the characteristics and needs for the development of inclusive education around heritage.

Parole chiave:Cultural heritage; education; inclusion; evaluation; research

  • Heritage Education and Special Education: Working on Emotions with Differently Abled People through Heritage Inmaculada Gómez-Hurtado, Jose María Cuenca López, in Heritage & Society /2023 pp.22
    DOI: 10.1080/2159032X.2022.2126221

Olaia Fontal Merillas, Sofía Marín-Cepeda, Patrimonio inclusivo: hacia un índice para la evaluación de la inclusión educativa al patrimonio in "CADMO" 1/2018, pp 7-24, DOI: 10.3280/CAD2018-001003