Titolo Rivista EXCELLENCE AND INNOVATION IN LEARNING AND TEACHING
Autori/Curatori Martino Andreani, Matteo Turri, Cristina Zaggia
Anno di pubblicazione 2017 Fascicolo 2017/2
Lingua Italiano Numero pagine 17 P. 17-33 Dimensione file 172 KB
DOI 10.3280/EXI2017-002002
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più
clicca qui
Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.
Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit. Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF
FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche
OECD surveys show that students in Italy take longer to complete their higher education qualifications, access studies at a later stage, and have a high dropout rate. This paper outlines the main results of a study funded by ANVUR that involved 40 programme study coordinators from different countries (Italy, Switzerland and the UK).The programmes of study involved in the research concerned three fields: philosophy, management and chemistry. Each programme coordinator was interviewed about the organisation; the teaching, learning and assessment methods; and the quality assurance system of the respective undergraduate degrees. Compared with the other countries studied, and recognising the specificities of each discipline, the findings emphasise three critical aspects concerning the Italian way of organising, providing and evaluating the study programmes: the control of the students career; the learning assessment and the professional development of the teaching staff.
Parole chiave:Guidance; teaching, learning and assessment methods; quality assurance.
Martino Andreani, Matteo Turri, Cristina Zaggia, L’organizzazione della didattica. Uno studio esplorativo comparato in "EXCELLENCE AND INNOVATION IN LEARNING AND TEACHING" 2/2017, pp 17-33, DOI: 10.3280/EXI2017-002002