Università, capacity building ed educazione interculturale. Teorie, azioni, analisi di un progetto nella Federazione Russa

Titolo Rivista EXCELLENCE AND INNOVATION IN LEARNING AND TEACHING
Autori/Curatori Federico Zannoni
Anno di pubblicazione 2017 Fascicolo 2017/1
Lingua Italiano Numero pagine 15 P. 80-94 Dimensione file 167 KB
DOI 10.3280/EXI2017-001005
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più clicca qui

Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.

Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit. Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF

Anteprima articolo

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche

Currently more than 190 ethnic groups live in the Russian Federation. The exponential increase of xenophobia, nationalism and Islamophobia has highlighted the crucial importance of the management of multiculturalism dynamics, but the political, administrative and cultural Russian institutions still appear unprepared. The ALLMEET project, funded under the European Tempus program, wants to enhance and strengthen the role of universities as leading institutions to the widespread dissemination of the principles of the intercultural education, addressing not only to students and researchers, but to all the population, planning and promoting actions in synergy with civil society. The analysis of this project allows to demonstrate clearly the links that exist between the concepts and practices of intercultural education, capacity building, lifelong learning and internationalization of universities. The intent is to show how universities should take a propulsive role to promote actions that focus on these concepts and practices, involving other institutions and projecting purposes and results far beyond the walls of their rooms.

Parole chiave:Intercultural education; capacity building; Russia; lifelong learning; internationalization; globalization.

Federico Zannoni, Università, capacity building ed educazione interculturale. Teorie, azioni, analisi di un progetto nella Federazione Russa in "EXCELLENCE AND INNOVATION IN LEARNING AND TEACHING" 1/2017, pp 80-94, DOI: 10.3280/EXI2017-001005