Titolo Rivista ECONOMIA PUBBLICA
Autori/Curatori Marco Gambaro
Anno di pubblicazione 2004 Fascicolo 2004/2
Lingua Italiano Numero pagine 16 P. Dimensione file 119 KB
DOI
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più
clicca qui
Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.
Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit. Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF
FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche
Evoluzione del servizio pubblico televisivo, modalità di finanziamento e implicazioni per i consumatori (di Marco Gambaro) - ABSTRAC: In the last ten years the growth of the television markets and the increase of the supply have reduced the role of the public broadcasters and sometimes contributed to the crises of the old monopolists. The development of the market has put in the limelight the licence fee, which, in most countries, is paid as a tax on the TV set, and which is used to finance public broadcaster. In a more open market where competition is great and companies operate both in regulated and competitive markets at the sometime, there is the traditional problem of a possible utilization of this income (amount) by the public broadcasters as a kind of cross subsidisation to finance their entry and to maintain a competitive position in competitive markets. In a developed market the problem arises of defining a new role for the public broadcaster (for the public service). That is to say what kind of programmes, what services, what types of programme selection we want to offer people, over and above, what the market itself offers. Moreover it is necessary to ask ourselves which is the best institutional and industrial structure to provide this public service. In fact several solutions are possible, from a single television company to specific obligations for all market participants.;
Marco Gambaro, Evoluzione del servizio pubblico televisivo, modalità di finanziamento e implicazioni per i consumatori in "ECONOMIA PUBBLICA " 2/2004, pp , DOI: