Titolo Rivista MERCATI & COMPETITIVITÀ
Autori/Curatori Umberto Martini, Federica Buffa
Anno di pubblicazione 2017 Fascicolo 2017/2
Lingua Inglese Numero pagine 24 P. 149-172 Dimensione file 579 KB
DOI 10.3280/MC2017-002008
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più
clicca qui
Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.
Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit. Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF
FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche
Territorial marketing strategies can be oriented towards sustainability in the agro-alimentary sector. This contribution presents and discusses a relevant case, analysing the marketing strategies that businesses, leveraging on their distinctive location, can pursue to create value for both themselves and their territory. The research approach was qualitative, involving a case study which included desk analysis and personal interviews with key actors in the dairy sector of an Alpine area. The study highlights the opportunities offered by differentiation strategies based on inter-sector integration, describing marketing and brand management choices, and underlining the importance of business organisation and governance in the creation of competitive advantage.
Keywords:Territorial marketing, sustainability, differentiation strategies, agriculture, tourism, dairy sector
Umberto Martini, Federica Buffa, The links between territorial marketing, regional sustainability policies and the brand positioning of a small firm: An analysis of best practice in the dairy sector in "MERCATI & COMPETITIVITÀ" 2/2017, pp 149-172, DOI: 10.3280/MC2017-002008