Titolo Rivista MERCATI & COMPETITIVITÀ
Autori/Curatori Francesco Polese, Debora Sarno, Orlando Troisi, Mara Grimaldi
Anno di pubblicazione 2018 Fascicolo 2018/3
Lingua Inglese Numero pagine 27 P. 135-161 Dimensione file 163 KB
DOI 10.3280/MC2018-003008
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più
clicca qui
Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.
Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit. Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF
FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche
The work aims at introducing a new framework to analyse the dynamics among agents in marketing-oriented management (Gummesson and Polese, 2009) according to a system view on value co-creation (Vargo and Lusch, 2017). By overcoming the product-oriented distinction between producers and consumers in the B2B (Businessto- Business) and B2C (Business-to-Consumer) classifications, the paper presents the shift to Service-Dominant logic (S-D logic - Vargo and Lusch, 2008; Lusch and Vargo, 2014), many-to-many marketing and the A2A (Actor-to-Actor, Vargo and Lusch, 2016) relationships. Then, the study proposes the broader and collaborative concept of A4A (Actor-for-Actor) and introduces an all-encompassing viewpoint by means of the Viable Systems Approach (VSA - Golinelli, 2000). The proposed A4A framework, which merges S-D logic and VSA, can allow at pinpointing the processes and drivers for successful value co-creation and for turning it into viable value co-creation. In this sense, A4A relationships can lead managers to identify strategies fostering innovation and collaboration for company survival in the long run.
Keywords:Value co-creation, service marketing, Service-dominant logic, Viable systems approach, actor-for-actor, service exchange
Francesco Polese, Debora Sarno, Orlando Troisi, Mara Grimaldi, From B2B to A4A: An Integrated Framework for Viable Value Co-Creation in "MERCATI & COMPETITIVITÀ" 3/2018, pp 135-161, DOI: 10.3280/MC2018-003008